EMS trénink

pro svalovou hmotu

Svalová hmota účastníků kontrolované studie se po pouhých 4 týdnech zvýšila o více než 14 %. Efekt, který je přesvědčivý a jasně potvrzuje, jak účinný může být trénink s EMS. Ale jak přesně funguje rychlé nabírání svalů a co byste měli vědět?

Studie prokázaly, že svalové napětí generované EMS je až o 30 % vyšší než maximální běžně dosažitelná kontrakce. To vysvětluje především jasný rozdíl oproti jiným klasickým tréninkovým metodám.

Proč ale vůbec můžete posilovat svaly elektrickými impulzy?

Důvodem je samotný koncept elektrických impulzů. To způsobí svalovou kontrakci, stejnou, jakou by svaly vyvolaly při zvedání závaží. EMS buduje svaly tím, že vyvolává tuto kontrakci, a to i při jednoduchých cvicích s vlastní vahou.

Když je sval napnutý, vykonává práci, která zahájí proces zvětšování. To lze přirovnat ke zvedání závaží. Stejně tak lze EMS využít k posílení svalů i bez pohybů končetin, např. při zranění. Z toho je zcela zřejmé, jak všestranné je použití EMS. Můžete posilovat svaly nejen rychle, ale zároveň i cíleně, šetrně a trvale.